nushia |
|
|
|
Dołączył: 09 Paź 2009 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gdańsk/Kraków Płeć: Ona |
|
|
 |
 |
 |
|
Tak, w sumie to oto cholerstwo, z którego mamy kolokwium znajduje się na str 20 - 48 w podręczniku, acz z tego co widzę to bez odpowiednich notatek jest to raczej lektura dla ambitnych, bo nie wszystko z tego musimy umieć ;] Podręcznik jest pomocny raczej jako uzupełnienie do notatek.
Wydaje mi się, że zapewne będzie jakieś zadanko na określanie pozycji jerów (słaby/mocny/napięty) - może być do tego określanie statusu e (epentetyczne/pierwotne). Dalej myślę będzie tworzenie scs-owskich odpowiedników z sonantami na bazie polskich wyrazów (czyli to całe zamienianie np. polskiego "er" na scs-owski r sonant). Kolejna rzecz to tworzenie prasłowiańskiego odpowiednika z grupą TorT, TolT, TerT, TelT, na bazie wyrazów scs-owskiego, polskiego i np ruskiego, zapewne trzeba też będzie napisać, że tu oto metateza a tam pełnogłos, etc. Następnie zadanka z palatalizacją, czyli i guess dostaniemy scs-owski wyraz i na jego podstawie mamy napisać pierwotny wyraz prasłowiański + zaznaczyć gdzie i która palatalizacja.
Oczywiście mogę się mylić, ale wydaje mi się, że koło może wyglądać właśnie tak ;] |
|